Selasa, 29 Oktober 2013

Sabar Dan Tabah

Assalamualaikum..

Terlalu bnyk dugaan, cabaran, dan rintangan hidop yg terpaksa kami lalui skrg..
Betul apa yg org ckp.. Dugaan semasa di alam pertunangan lebih hebat dari sebelumnye..
Dalam kes aku ni bkn mslh hubungan tetapi masalah duit..duit..duit... Adoooii aiii...
Org akan sentiasa nmpk senang kite,gmbire kite tetapi ssh kite,sedih kite Allah jerk yg Maha Mengetahui..
Tatkala kami sedang leka mengumpul duit.. Tup tup mslh dtg, dtg dan dtg...


Kerete En.Tunang xcident lagi.. Innalilah..
Rupa yg skrg bkn r secantik yg dulu, ditambah lagi dgn luka yang baru ibarat si kucing tompok..
Sedey..sedey..sedey..
Nak jual amek lain, hbs plak simpanan yg ade nnti.. En.Tunang baru nk bernafas lega, sbb dh kmpul wet separuh... Pening btol r... Semoga En.Tunang kuat hadapi sume ni.. :-)

Kes aku ni plak, elok2 dh simpan wet, kuarkan sbb nk tolong mak ayah tmbhkan dapur kt umh 2..
Xpe2..(perlahan2 wanie).. Aku galas tanggungjawap ni sebagai anak sulung..
Pengorbanan aku x sebesar pengorbanan kedua ibubapa menjaga aku semasa kecil...

Zikir di atas menjadi amalan seharian aku, x kira dimana aku berada..
Mudah2an zikir ni dapat melindungi diri kita dari segala musibah atau perkara yg x dingini berlaku..

  

Apa yang kami harapkan urusan kami dipermudahkan dan kami dpt menghadapi dugaan Mu ini Ya Allah dgn tabah dan sabar.. Semoga Allah Limpahkan rezki ke atas kami.. Amin...


Malam ni ade Candle Light Dinner bersama en.Tunang di Qasreena.. Cehhhh Sempat lagi 2.. Kihkihkih..

************************************************************************************ 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan