Khamis, 10 April 2014

"Rumahku Syurgaku"

Assalamualaikum wrh..

Alhamdulillah.. Apa yang dirancang bersama family, akhirnya sudah pon berada di peringkat akhir..
Bersyukur ke hadrat Ilahi kerana dikurniakan kesihatan yang baik.. Berkat setiap bulan gaji aku di Al'Azhim, aku dapat membantu keluarga aku membina sebuah dapur.... Sikit2 lama2 jadi bukit... Walaupun rumah aku ni xde r sebesar istana mcm umh korang sume, tapi aku bersyukur, keluarga aku ada tempat berlindung, selamat dan selesa dari nk dibandingkan mcm negara luar.. kecian sgt2... :-(

Emm orang ckp, kalau rezeki kite nk berkat, jgn pernah miss bagi kat dorang duit wlupun skit.. Alhamdulillah sampai skrg aku amalkan petua tu dari 1st aku keje di kilang tamat SPM... Dapat je gaji, awal2 aku dah asingkan wet tok bagi mak... Bile aku bgi mak aku wet je.. Mesti mak aku akan ckp.. "Ae ni saham akk naik lagi, mekacih ye kak, mak doakan akak murah rezki".. Mule2 aku blur jgak, ape saham 2?? lame2 baru aku fhm...sedih bile dgr mak aku ckp mcm 2...:-(

Projek ni bermula pada 24/05/2013..
Bapak giler lame... kah3.. Mule2 terpikir jgak nk wat loan 5k, tapi bile pikir balik, pinjam 5k, bayar hampir 7k.. "DAH X PYH"... Aku bincang ngn mak aku, kite wat sikit2 je r mak, ade wet skt, kite wat.. X pyh berhutang... Bijak kn??? hehehe..


 11/06/2013 = Dah pasang jenang tingkap..

 26/10/2013 = Dah pasang kayu tok siling..

26/10/2013 = Itu dia kontraktor x bertauliah dok cekak pinggang..

21/12/2013 = Dah pasang siling.. Bab mengecat aku punye tender...
Cantik x aku cat papan siling??? putih gebu mcm muke aku kn?? eeeyyyaakkkeee.. :-p


 
29/03/2014 = Dah siap pasang mozek tok sinki, dapur memasak dan pasang paip..

05/04/2014 = Dah siap cat putih kayu siling n dinding sebelum nak cat wane len plak..
Barang2 kt bwh 2, abaikan je yerk.. 2 keje En.tunang.. heeeheee...



06/04/2014 = Dah siap tukar pintu depan, coz pintu yg depan sedia ada nk ltk kt pintu dapur..



07/04/2014 = Dh siap tukar kipas siling baru kt hall.. Kipas lame nak tranfer kt dapur..

Okeh... kipas lame yang telah di tranfer ke dapur...


 Pakai lampu downlight jerk..


07/04/2014 = Dah siap wiring setelah 3 ae bertungkus lumus.. 
Thank a lot En.Tunang coz sudi amek tender umah bakal mak mentue.. kihkihkih..

09/04/2014 = Aku n mak dah start kemaskan barang ape2 yg patut.. hehehe...
Alhamdulillah.. Akhirnya selesai satu babak.. Pasni kne fokus 1 lagi babak besar nk meletup iaitu
 " MY WEDDING OF THE YEAR"..
(Dah nk kawin dh aku ni?? cam x caye je?? heheh..

************************************************************************************

Tiada ulasan:

Catat Ulasan