Jumaat, 27 September 2013

Percutian ke Batam (Part 1)

 
Ini merupakan trip sulong aku ke Batam, Pulau Riau, Indonesia.. Maklum ler x penah jejak kaki ke Luar negara, So terlalu bnyk persiapan yang kne aku buat.. Passport, Wet n pelbagai lagi..
Juz information wet kite RM300.00, bile dh di convertkn wet die dapat 100 ribu Rupiah.. Yeah....
Aku kaya... Aku juz tkr 1 juta lebih jerk.. X dpt pegang wet kite juta2, dpt pegang wet die juta2 p0n jdi ler... he3... Trip ni disertai seramai 10 perempuan, 6 lelaki yang terdiri dari Opiz Staff Al'Azhim dan Staff Majlis Perbandaran Hang Tuah Jaya (MPHTJ)..
 
Okeh.. x pyh nk celoteh sgt, kite continue jerk pde tajuk blog di atas.... hehehe..
Pukol 7.30 aku dh terpacak kat Jeti The Zon Stulang laut, Johor bahru.. 

 



  Ruang menunggu pelepasan dan ketibaan..
Tiket dh dibeli awal2 dan kami akan bertolak tepat jam 8.00am..

So perjalanan kami mengambil masa selama 1 jam 45 minit. 
Kat dlm feri, korang blh wat ape yg korang suke.. 2 p0n klu xde org r.. He3...
Kalau tgk muke aku ni, mmg x sah x bergambar.. Ade jerk modalnye.. hehehe..
 
Aku dan Kak Fiza..
 

 Ni r office mate aku Kak Fiza n Kak Ina..

 Sempat lagi snap gambar Kargo..

Ni plak kat atas Feri.. Yg sedihnye, x dapat nk snap bnyk2 sbb cuaca x mengizinkan..
Kecian..kecian..kecian..



 Tengok... Baru snap kejap, dh bsh kne hujan.. hehehe..
 
 Tik tok.. Tik tok... Tik tok...
WELCOME TO BATAM ya ibuk2 bapak2..
Tepat kol 10.45am, kami sdh p0n tiba di Terminal Feri Batam Centre, Indonesia..
Ketibaan kami disambut dgn hujan yg lebat.. S0b... S0b.. S0b.. Ape p0n x blh. hehehe...
Terus check in Hotel di Hotel Batam Centre then terus gerak g Nagoya Hill..
 
Sebelum bershopping, kene isi pwot dulu, lgi2 time ujan, pewot ni asek mnx mkn jerk...
Destinasi pilihan kalau di Indon ni mestilah Nasi Padang kn??
 
Muka2 yang kelaparan time hujan..
 


Haaaa.... Itu die.. Nasi Padang Puti Bungsu..
 

Antara menu yang smpt aku snap.. Stail mkn nasi padang mmg mcm ni.. lauk skt2..
Tapi AWAS yerk, klu xnk mkn, Lauk 2 blh asingkan ketepi sbb die akan amek kire wlupun kite amek kuantiti yg sikit... Make sure ketepikan sebelum kite mkn.. :-)
 

Emm bersiap sedia tok mkn... Bismillah... Nyum nyum...
 
Alhamdulillah kenyang... Harga tok 16 orang wet die 1.1 Juta (RM330.00)
Nasi padang mmg mhl skt yerk tp yg pnting sedap.. :-)

Itu saje tok entry kali ni... Entry seterusnya aku akan ceritakan tempat shopping yang menarik...
Semoga korang bersabar eh... Ada mase, ade jodoh kite ketemu lagi yerk ibu2 bapak sekalian.. He3..

 
************************************************************************************
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan