Khamis, 24 Oktober 2013

Gelombang Biru Yong Tau Foo, Melaka

Assalamualaikum..

Seumor hidop aku, aku x penah mkn Yong Tau Foo kat restoran or mane2 kedai..
Aku mkn kt pasar malam jerk, 2 pon dh bertahun2 x mkn..

Dari sehari ke sehari, terlalu bnyk kali En.Tunang ajak makan YTF dan Steamboat ni.. Tapi nth knp r aku x minat n ase mcm x kne r ngn tekak aku.. Bila en.tunang ajak, mcm2 alasan aku bgi.. hikhikhik..
Akhirnya semalam hasrat En.Tunang telah berjaya memujuk aku ke sini tanpa dirancang..
Cissss.. Nasib ade abg ude n isteri, terpaksa r aku akur jgak.. (terperangkap jua aku akhirnya)
Restoran ni aku xtau kt mane.. En.tunang yg bwk.. lagipon dh mlm, mate aku ni ade cacat sikit klu mlm2.. kihkihkih..

Ni lah Restoran Gelombang Biru yg dimaksudkan.. Ape yg biru aku xtau r...
Ia beroperasi setiap hari bermula dari 9.00am - 12.00pm..


Bab order2 serah pada yg pakar Abg Ude n En.Tunang..
Aku n Kak Nudra dok sibuk berbual di meja sambil memerhati buah hati masing2 dari jauh.. kih3..


Ape yg hitam 2 ek?? Mcm cendawan, takot aku nk mkn.. Aku pos kat mangkuk En.Tunang.. he3..

 Kecian die.. Muka yang kelaparan blk keje.. Dalam mulot ade lagi, dh amek lagi..

  Abg Ude n K.Nudra..

Ni plak muke mak buyong baru blk dari Hosp.. Tggu mase nk meletop jerk..
X lme lagi dpt ler anak buah baru.. kihkihkih..


 Sebelom mkn, tangkap gmbo dulu..
 
Pewot dh kenyang.. Ape lagi.. bay0 r.. hehehe.. 

Dalam kereta sempat en.tunang dok menyakat... "kate x minat tapi laju jerk tgk die mkn tdi, orang len dh bhenti, die x bhenti2 lagi".. kahkahkah..
(Die xtau ke yg aku ni lapo?? bnde x sedap pon jdi sedap) he3..

************************************************************************************

Tiada ulasan:

Catat Ulasan