Khamis, 3 Oktober 2013

Percutian ke Batam (Part 2)

Assalamualikum..
Kat mane2 je klu kite bercuti, mmg x sah klu x bershopping kn??
 Sikit sebanyak msti terdetik di ati x kire pempuan ke lelaki, xpecially pd kaum Hawa r kn...
Blh jadi gler diwatnye.. Kaki x ckop tanah nk pijak.. hehehehe..
Blog Part 2 ni plak, aku akan cerita sikit sebanyak tentang tempat2 yg blh korang shopping klu dtg sini..

Nagoya Hill Hypermarket

Nagoya ni merupakan pusat membeli belah yg popular kat Batam.. Kebanyakan berasal dari luar negeri seperti fashion, kosmetik,elektronik n lain2.. Bkn yg original tau tp msh grade AA yerk.. Blh r beli... Tapi aku ni kurang minat dgn beg2, mnyak wangi, kosmetik r bgai.. So aku tgk jerk, aku x beli p0n..
Wat pe klu beli tp x pkai kn??? s0 jimat berbelanja.. hehehe..


 Nagoya Hill ni merupakan Bandar yang sgt r popular disini...
Lucky Plaza

Lucky Plaza ni plak merupakan pusat membeli belah handphone, elektonik n alat2 komputer.. Harganye mmg murah n berbal0i2..


Pasar Jodoh

Okeh ni bas aku naik mase nk g Pasar Jodoh.. He3.. Bas die teramat r buruk tp seronok...
Kalau kat Melaka, Sampai mati aku xkn naik bas seburok mcm ni.. He3...






Kalau kat area Pasar Jodoh ni mmg kotor sgt2.. Sbb baru lepas hujan kn, tmbh plak ngn jalan tgh renovation.. Korang mesti dpt bayangkn kn mcm mne keadaan mse 2??? eeeeyyakkkeeeekkk..

 Jembatan Barelang

Jembatan barelang ni merupakan simbol kota bagi Batam.. So mmg x sah r klu x g kt sini... Nk x nk kne g jgak wlupun jembatan ni biasa jerk..


Ni lah rupe jambatannye..


Group2 kami..




Posing kejap..



Ape yg special nye kat Jembatan ni kn, kite blh berhenti kat bahu jalan dan
 TENGOK r 2.. Siap blh jual2 lagi tepi jalan.. Macam2 ade.. Tapi aku x beli r.. Mcm xde selere jerk nk mkn.. Kahkahkah...
 
Beli buk beli buk..Murah2 aja..


 Madu Lebah Asli.. 
Terus perah klu nak.. Mcm menarik tp x beli pon.. Ssh nk bwk, buatnye pecah kang.. x pasal2 jerk..

Ketam n Udang Goreng..

 Oscarina

Haa kat sini korang blh main permainan air seperti Giant wheel,bola dunia raksaksa n sky runner..
View kat sini mmg cntik.. so mmg kene sgt2 r ngn aku yg kaki bergambar.. Tapi yg x seronoknnye mase ni pns sgt.. Mmg x thn, aku hmpir pitam wooo...






Emm Selesai sdh bab Part 2.. InsyaAllah akan ade part 3... Tunggu yerk kawan2...

************************************************************************************


Tiada ulasan:

Catat Ulasan