Jumaat, 24 Mei 2013

CuTi WeSaK

Assalamualaikum wrh..

Seperti yang k0rang maklum, ae ni public h0liday sempena hari wesak.. Melaka x dikecualikan..he3.. D0k umh luangkan masa bersama org yang tersayang mmg sgt2 menyer0nokkan.. Sesekali dpt kumpul ramai2 mmg best wlupun keluarga aku ni hnya 5 org jerk..he3.. Pejam celik..pejam celik dh mlm.. Cpt mase berlalu kn... Dunia dh akhir zaman mcm ni r.. tak0t kn???

Berbalik pada yg asal.. bg0n jerk pagi.. Mcm bese kemas umh.. pas 2 d0k bual2 ngn mk..
Dah t/h pw0t mau kene isi dulu,nnti sakit plak.. Pe lagi, sume ke dapur masak memasak..

 Haaa... Mesti k0rang pelik kn mane aku dpt ikan ni..
Emm malam semalam ade org anta, die g memancing kat NYALAS katenye.. Nk tau spe x??
Haaa.. Die satu2nye kwn bek yg aku ade dri dulu sampai r skrg, Nme die Syafiq B. Hasnol.. Wlupun hubungan kite org x semesre n x serapat dulu, tp di hati ttp ingt.. Teringat zaman SPM belajar ngn die lukis semut dibawah lampu jalan, smpai kne ketuk jari ngn pensil klu slh lukis.. Adoii aiii bkn men skt lagi kne ketuk.. Nk tuntut ilmu pasrah je r.. hahaha..
Dah2..jauh aku melalut..
 
 
Mudah lagi Senang.. he3..
Last2 ikan ni masak sambal jerk..
X masak lemak cili padi sbb mls nk mesin kelapa...huahuahua..
simplekn??
 
Citer plak bab umah.. Emm rezki 2 ade sikit,blh r t0l0ng family aku tmbh dapur..
Emm tukang sendiri, wat sikit2 ler.. Lame2 jadi bukit..
Bab2 ni aku xtau r.. Aku cume bagi ayh aku design n duit jerk.. Yg len aku serah kat mk ayh aku..
Klu x silap aku r.. Dapur ni bukak 18x20.. He3..
 

 
 Ni baru siap batu gajah..
Tapi bel0m ikat batu lagi..
 
 
 
 Nilah bahan-bahannya..
 
 Besi ni klu tercuc0k pewot, mmg xde ampun lagi dh..
Innalillah jam2 2 jgak.. Hahaha..
K0rang nmpk x belakang 2.. 2 r pok0k durian yg baru ditebang minggu lps.. Bkn main pnt lagi nk bersihkan.. Sakit2 badan aku.. :-)
 
 
Inilah hasil kreativiti ayh aku... Dia wat tmpt anak2 n kawan2 die d0k melepak.. He3..klu dh lepak kat luar ni ape lagi klu bkn adap lappy.. Wat je r ape yg pt0t..
 
Wah...pagi2 lagi dh plen nk beli baju raye.. Tapi kne tggu mk aku siap wat kerepek pisang ler dulu yg dah di order.. Last2 gerak g Tangkak k0l 5 ptg.. Pe lagi mengedik lar aku dpt jalan..huahuahua..
 
Harap maklum.. Baju raye aku xder kat sni.. Ae ni aku belikn baju t0k family aku jerk..
Baju raye aku dh settle lme dh.. He3.. 2 p0n dah 4 pasang tau.. Hawau je bkn men bnyk lagi..
 



Sebel0m pergi Tangkak, sempat lagi mencapap ngn kakngah.. Die xde sbb die x pkai tudung..
Muke x nmpk, Tgn n hp wakil p0n jadi r.. kuang ajar punye adik sib0k n menyib0k..
Emm ni muke neutral tau, no make up..
Cehhh mcm ler sebel0m2 ni aku make up..
Hahahahaha..
Ear ph0ne ni sentiasa menemani aku jika aku mau m'dgr lagu.. Nek pekak telinga aku asek dgr lagu jerk..
 
Ck0p ler smpai disini yerk.. Es0k2 aku citer lagi..bye2...
Salam syg t0k k0rang sume..
 
***********************************************************************************
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan