Khamis, 11 April 2013

HoBiku yang K0raNg Tak Tau..

Assalamualaikum wrh...
Haaaa.... Ae ni aku ade cite baru t0k k0ngsikan bersame k0rang sume..
K0rang msti x tau slme ni h0bi aku apekn???
H0bi n minat aku datang ni sebenarnya dari aku f0rm 3 lagi.. Mase 2 setem masih ade jual di kedai.. Tapi bile setem dh xde jual di kedai, kne r cari kat pejabat p0s, Start dari sni aku p0n st0p seketika.. Sape nk layan aku g pejabat pos.. mak ayah aku p0n mls.. He3..

Emm wlup0n h0bi aku ni jarang2 orang wat, tapi xpe r.. Minat msing2 kn?? Mcm2.. Ik0t mane yg kite minat r.. Ramai jgak org ckp, "knp buang mase kumpul setem ni, bkn dpt ape p0n" tp bg aku, aku puas.. Aku suke kepuasan.. Dalam mase yg same, aku dapat simpan k0leksi di hari tue.. He3..

Tiap kali keluaran aku akan pastikan aku x ketinggalan.. Aku sangg0p g Pejabat P0s jln kaki semate2 nk beli setem.. Klu aku x pat mule ler aku p0s kt tunang aku g beli ae 2 jgak.. (nsb ler tunang aku ni rjin melayan aku.. Die p0n tau klu aku x pat mmg aku seb0t jerk..) hahaha...
Fhm2 je ler, setem keluaran khas ni die kuar sehari jerk, pas 2 dh p0s kat muzium setem.. Bile dh ade kat muzium, mmg harge setem 2x ganda r.. 2 yg aku xnk 2..

KOLEKSI SETEM AKU


















Kiri- Ini setem Mara, oleh kerana kt klinik ni panel mara s0 bnyk ler setem dari mara.. He3..

 
















 Setem ni plak dh jemu aku pndg.. K0rang sume msti pnh tgk kn??
Asek2 bunga kertas n seri pagi aku nmpk..

 

















 

















 
















 Setem camp0r2 r senang cerita yang aku kumpul dari f0rm 3 hingga sekarang... Mane k0s0ng aku selit jerk.. X kuasa aku nk pikir bnyk.. Asalkn blh tgk sdh.. Klu k0rang nk tau detail.. Meh sini kat aku.. Nnti aku xplain satu persatu siap ngn tahun sekali.. he3..

 
















Kiri- Setem pertabalan Ag0ng ke14 (kuning), Yang encem n cntik 2 adalah setem bagi Jubli Intan Ratu Elizabeth II sempena melawat malaysia tahun lps.. K0rang ingat x?? msti x ingat kn..
bawah sekali, pakaian seragam posmen dari dulu sehinggalah skrg..
(canggih x canggih zaman skrg ni)

 
















 Kiri- Wahh siap ade gmbr P. Ramlee.. cute gitu.. kat atas 2 gmbr aku g beli kat muzium setem Bandar Hilir..
Kanan- Setem Punca rezeki tradisi0nal..

 
















Duit2.. Klu k0rang nk amek, amek r... Aiman x ksh.. Huahuahua.. Tapi cntk kn setem ni?? 6 setem di atas ni jerk harge RM30.00 tau.. Nsb r cntk.. Klu x cntik, x ingin aku nk beli.. He3..

 Setem oren n atlit2 sume 2 dari h0ngk0ng tau..
8 setem RM4.80..
Lebih kurang 0.60 sen sekeping, same r ngn harge kat sini..

 haaa... tadi wet kertas... Skrg ni plak wet syiling..
5 sen ade, 10 sen ade, 20 sen ade, 50 sen p0n ade..
Emm setem ni cntik.. timbul2 lagi.. Ase mcm pegang wet bt0l2 jerk..
Yang kat bwh 2 plak perayaan ni malaysia.. Ni p0n cntik jgak sbb die ade kilat2 timbul..
3 binatang ni adalah haiwan eksotik..

 Setem b0b0ib0y p0n ade jgak??? He3...
Ni adalah setem h0bi kanak2 ok.. Tapi yang aku mrh 2, mengumpul setem p0n ade..
Adakah aku ni terg0l0ng dgn h0bi kanak-kanak???? Ha3..

 Setem ni aku x ingat setem ape..


SETAKAT NI.. INI JE LER SETEM YANG AKU ADE.. INSYAALAH 30/04/2013 NI KUAR SETEM BARU "RUMAH API SIRI II"
Mud- x Sabar nk g beli..
Hehehehe...ok r..
Nnti klu ade m0dal baru aku nk crite, aku share kat k0rang ok...

***************************************************************************************

Tiada ulasan:

Catat Ulasan