Rabu, 5 Disember 2012

Menjahit tudung sek0lah

Dari dlu sampai lah sekarang tiap2 thun aku kene jahit tudung sekolah.. Dlu aku jht tudung aku jerk.. Ble dh jht tudung sndiri, adk beradik p0n berkenan.. Thun ni plak kene jht tudung sek adik.. Dlu mse sek rendah bli yang dah siap jerk x bnyk kerenah, sekarang plak nk masuk form 1 dh pndai nk pkai tudung jht sendiri.. Nk xnk jhtkn je r.. Jht skt2 2 aku tau r, klu nk lbh2 aku xtau.. pmpuan kne tau mjht, org kate basic msti kne tau r.. xkn setakat suar k0yak nk anta kedai.. tp klu dlm diri ada sifat M aku xleh nk ckp ape r.. hahaha.. sejak dh pndai men bl0g ni wat ape sume kne tgkp gamb0.. pn0h mem0ry.. he3..

kain beli 1 meter suku dh cukup t0k jht tudung sek0lah..
Mule2 lipatkan kain mcm kat atas ni..
Pas 2 gunting je r.. ni nk pesan, gnting kne bt0l2 tajam tau tk0t nnti kain jahanam, ape p0n x blh wat.. syg kn nk bli kain bknnye mrh.. klu wet k0rang terlebih, blh r pkai gunting tmpul.. hehehe..
Ni p0n aku pkai gnting opis.. pnjam sekejap.. huahuahua..
jarum msti kne ade haa, klu xder tak0t die lari2.. kain kn licin..

Ini die kain yg dh siap digunting..

Proses seter0snya.. Bakar tepi2 kain supaya kain 2 x berbulu2 nnti..
Ni agk rumit skt.. Kne wat pn0h ati2 n teliti sbb tak0t kain plak yg terbakar.. silap2 terbakar plak karpet umh aku ni kang.. he3..

 Mulelah menjahit.. Nme jhitan ni aku xtau r ape tp aku jhit silang2 jerk.. kain aku dh pt0ng minggu lpas, tp jhtnye bru semalam.. kelakar kn?? xde mse r.. BUSY.. BUSY..

 Jahit lagi sekali biar nmpk liku2 die 2.. 2 yg wat cntk sebenarnya..
Oleh krne adik aku bru form 1 tudung putih benang p0n putih ler..
Klu dulu aku pengawas tudung biru gelap benang mcm2 wane.. hehehe..
bnyk tudung bnyk wane..he3.. Nme p0n pengawas mst r 0tai.. hahahaha..



Dah siap.. Agak2 muat masuk kepala, bnang 2 kne matikan tau, jgn x mtikan plak benang 2, terbukak aku xtau.. hehehe.. Senangkn??
Bru siap sepasang, lagi sepasang xtau ble nk wat.. klu rjin es0k aku wat ler.. es0kkn cuti.. Bestnye dpt d0k umh.. Mggu ni p0n aku x blk kg.. D0k umh jerk..

***********************************************************************************

Tiada ulasan:

Catat Ulasan