Isnin, 3 Disember 2012

Percutian Ke Langkawi

Dah Pnt Bekerja n aSeK DaTing ngn B0yfrend jerk, sEsekali Aku nk luangkan mase BerCuti Ngn FamiLy pLak... Emm ni nk cite skt tiket dah lame b0oking tp flight nye bln 10... berp0sak2 nk tunggu.. Yang pling xcided skali ayh aku r.. Die yang teringin nau nk nek kpl terbang ni.. s0 aku sebagai anak sulung kne r men peranan jalankan tggungjawap wlupun x sberapa.. aku ni xder r org senang sgt tp sesekali dpt bhgiakan kedua ibubapa kite, lpang skt dada ni.. Alhamdulillah..

31/10/2012 (RABU

Mase ni dah tak0t sgt flight delay sbb hujan mmg lebat gler..flight pk0l 7.25 s0 k0l 6.25 dah kne ade dlm.. Kcian tgk pekerja kat situ.. keje x kire hujan, pns, petir sume.. klu aku r jgn hrp.. time2 hujan petir r aku mule cri selimut selubung.. hehehe..

Baru mas0k muke sume hapy jerk.. Nk tggu 1 jam muke sume dh mcm cuka..hahaha.. pling kecian kat bju kuning 2 r xpt merok0k..2 r pdhnye org mer0k0k.. Alahai AYAH...

Cakkk... Dh smpai p0n LANGKAWI.. Hujan x jgak bhnti ape lagi, sume pkai pyung merah..
Dah mcm perhimpunan umn0 plak.. nsb aku 1 keluarga x pkai bju wane merah..
kahkahkah..

Memandangkan smpi p0n dh pk0l 9.30, kite org amek keputusan mkn n blk h0tel TIDO jerk..
Es0k jerk berjalan..

01/11/2012 (KHAMIS)

Destinasi pertama yg aku g.. Tmpt yg mk aku asek seb0t2..
Nme p0n bercuti s0 bwk je r.. hehehe..
Inilah dia K0ta Mahsuri..
Sempat lagi due beranak ni.. Nth ape die nk daulat aku p0n xtau... Layan!!!
"Ampun Tuanku Harap diampun.. Patik mengadap untuk minx wet skt blh??"
 kahkahkah.. Mmg kne terajang r..

Btol org ckp dlu n skrg mmg berbeza.. Aku sendiri tk0t nk pijak umh mahsuri..
Tk0t aku terb0l0s ke bawah.. Dah r pkai kain..
Ni je r kenangan yang ade kat umh die..
Gmbr kt tekukur kelapa aku x upl0ad sbb mke aku x brpe nk c0mel r..
hehehe.. (perasan mcm cntk sgt)


Dah smpai Langkawi Cable Car.. S0 gnekn peluang yg ade..
Tgkp jgn x tgkp, p0sing jgn x p0sing..

Beratur nk bli tiket.. Nsb org x berapa nk rmai..

Kakngah, aku n adik..
Muke mcm rilex pdhal ase mcm nk terkencing jerk time ni..

Gambar ni baru lengkap sekeluarga.. Dari kiri cepat jalan...hahaha..
ok2.. Yang c0mel bju biru 2 aku r xkn k0rang x knl, ayah, mak, kakngah n adik..
Mesti k0rang tertanye2 kn spe yg tgkap gmbr ni?..

HHhaaaa... Nilah mamat yg tgkp gmbr fmily aku td.. Encem x?
cewwwaahh... bkn men gatal lg.. ko x nmpk awek die kn sebelah 2.. elak mkn penampar je kang..
(mse ni r nk gatal, b0yfrend xde.. klu die ade jgn sesekali aku nk mengatal,bru nk menjeling die dh s0und aku.. eee tat0t aku..hewhewhew..)

 Amb0i... aku x dating.. D0rang dah dating dlu.. bkn men lagi.. ni x aci ni..
xpe2.. Aku bg can, sesekali..
hehehe..

Npe r muke ayh mcm 2 ayah 0ii... tau r x sbr nk nek.. Rilex2.. Cool jerk..

Nk blk sempat jgak singgah kilang Gamat Nusantara yg blh dikatekn p0pular r kat sni..
Ad0iiii...... Panasnye... Sume brni mati nk cel0p, bkn men mengelegak lgi mnyk gmt ni..
agak2 klu k0rang dh x syg tgn k0rang blh r cel0p tgn kt sni.. hehehe

Ayh dh terdud0k, pnt agaknye.. biau die rehat.. time aku n mak plak nk membeli belah gamat n mnyk angin.. membeli belah r sgt.. hehehe..
Dah pnt Berjalan, Kite org g plak kat Haji Ismail beli belah c0klat t0k dri sendiri.. Blk H0tel..

MALAM
X puas bershopping, pegi lg Haji Ismail t0k blikan plak c0klat bebudak klinik n opis.. Haji Ismail plak dekat ngn h0tel jln kaki p0n smpai, lagi r puas bershopping.. Mau pusing kple aku, mlm lgi rmai dr siang.. Mcm pasar mlm dh aku ase.. Time 2 bkak r krts spye snang, tggl amek jerk,senarai coklat dh wat dri umh lgi.. adik aku r jdi mangsa kne pgang bkul.. huahuahua..

Klu dh pegi Langkawi ni mmg x sah x g jmpe helang ni.. aku p0n pelik npe org mnt nau ngn helang ni.. pdhl die patung jerk.. kihkihkih..
papep0n ukiran pd helang ni mmg cntk,smpai aku terpegun r.. Kreatif bt0l kn org yg wat helang ni dlu.. Msti org 2 dh mati..ha3.. Len xder aku pkr..

Tau r kat langkawi, sume dh kne sampuk ngn dak helang.. x sen0n0h r dak helang ni... hehehe...

Gmbr ni xder pape.. m0tif aku juz nk tnjukkn yang aku ade c0klat ritter jerk.. AKU ADE, KO ADE???
huahuahua...kuang asam jerk..

Asl tgk gmbr ni jerk msti aku nk tergelak.. mcm2 name pulau yg pelik2 ade kat sni..
Smpai terdud0k aku n adik2 tgk peta pulau ni.. K0rang klu tgk p0n k0rang tergelak r.. Pulau kentut besar r, kentut kecik r.. Nsb pulau kentut sedang xder..hahahaha...
Mak Ayah aku dh lepak kat dlm kreta jerk xthn nk berjalan.. Mak aku plak mase 2 r nk kne sengugut.. Nsb aku kat Mlke dh uzur dlu, s0 azab sengugut dh lps.. hehehe..

02/11/2012 (JUMAAT)

Mcm bese r.. Pepagi mau isi pw0t dlu.. 2 pling penting.. X mam blh mati kebuluran ooo... hehehe...
Sebelah kdai mkn 2 ternampk plak pk0k daun ketupat palas.. Terpegun skjp, tr0s kuarkn kmre amek gmbr.. Mcm2 kn.. Allah 2 maha berkuasa..

Pas mam tr0s blk H0tel.. Lepak2, bring2, packing2 bju n c0klat r bgai dh pk0l 12.00..
Sudah tbe mse t0k angkat kaki dan jalan.. hahaha..

Memandangkan h0tel aku kat Kuah, g lagi jln2 kat jety.. x puas2 bjln aku ni.. Nsb kki aku x pndai ckp, klu pndai ckp r, mmpos aku kne maki.. 

sayang nau nk tgglkan Langkawi mse ni smpai termenung pndag dak Helang dri jauh..

Blk 2 smpat singgah Kompleks Kraftangan.. Ni r sesetengah Jerk..
Nk mas0kkn sume,aku plak yang pnt..huahuahua..






Teluk Yu

OPOCOT... Ni r die klu dh xder keje.. D0k tggu kapal terbang nek n tr0n..

Sedihnye.. dh nk blk dh..kejep jerk asenyer..x puas berjalan..
sempat r ng0mel2 mam kentang greng..:-)


Ni antara sisa2 terakhir kami di langkawi... ade rezki, ayh aku nk ajk g lgi tp nek feri plak..
arghhhh sdh bapak aku ni. die dh kemaruk nk berjalan plak.. xpe r yah.. hehe..
Tamat r sudah crte stkt ni yerk..
nnti2 aku crte lagi..H0pe k0rang hapy ble bce bl0gger aku yg x seberape ni..

***********************************************************************************


Tiada ulasan:

Catat Ulasan